تعمیر سریع گیربکس سی وی تی cvt
تعمیر سریع گیربکس سی وی تی cvt
تعمیر گیربکس سی وی تی
، یک گیربکس CVT از مجموعه ای از دنده ها برای کنترل توان خروجی خود استفاده می کند. دو نوع CVT وجود دارد: یک نوع سیستم تسمه و قرقره و نوع دیگر سیستم توروئیدال. معمولا سیستم تسمه و قرقره رایج تر است و دهه ها است که در خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.
تسمه و قرقره CVT
همانگونه که از نام آن پیدا است، این سیستم از یک تسمه و مجموعه ای از قرقره ها برای کنترل خروجی موتور به چرخ های محرک تشکیل شده است. این سیستم دارای یک قرقره ورودی می باشد که نیرو را از موتور خودرو دریافت می نماید. سپس این قرقره از طریق یک تسمه (یا گاها یک زنجیر) به یک قرقره خروجی متصل می شود. قرقره نیروی خروجی را از طریق میل محرک به چرخ های خودرو انتقال می دهد.
تسمه و قرقره CVT
وقتی خودرو در حال حرکت است، قرقره رانده شده پهن تر از قرقره خروجی خواهد بود. در این مواقع، قرقره خروجی به آرامی می چرخد. همچنین تسمه شعاع قرقره خروجی را افزایش می دهد. این به خودرو گشتاور بیشتری می دهد که دقیقا همان چیزیست که در هنگام رانندگی به آن نیاز دارید. همانطور که در حال رانندگی هستید، قسمت کنترل گیربکس خودرو، عرض قرقره ها را تنظیم می نماید.
هنگامی که سریعتر حرکت می کنید، عرض قرقره ورودی کاهش می یابد و در همان حال قرقره خروجی افزایش می یابد. این بدان معنی است که تسمه در قرقره خروجی باریکتر خواهد شد و سرعت قرقره خروجی افزایش می یابد. از آنجایی که قرقره خروجی اکنون سریعتر می چرخد، قدرت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که همان چیزی است که در سرعت های بالاتر به آن نیاز دارید .
علائم خرابی گیربکس سی وی تی cvt
یک CVT خراب اغلب در زمان رانندگی بوی سوختگی ایجاد می کند ، به خصوص در سرعت های بالا یا هنگامی که تحت فشار بار زیاد باشد، مثلا زمانی ک یدک کشی انجام دهید. این نشانه اصطکاک بیش از حد است و همچنین ممکن است به دلیل کمبود مایع انتقال باشد.
نشت مایع گیربکس: اگر مایع قرمز یا قرمز تیره ای از زیر خودرو نشت می کرد، به این معنی است که خودروی شما نشتی مایع گیربکس دارد. همچنین توجه کنید که نشت مایع قرمز روشن از قسمت جلوی خودرو نیز می تواند نشت مایع خنک کننده باشد.
بالا آمدن، لغزش یا لیز خوردن: اگر در هنگام تعویض دنده خودرو به سرعت بالا می آید یا بالا می رود، در این صورت گیربکس نقص دارد. CVT همچنین می تواند همچنین مانند اتوماتیک های معمولی لیز بخورد و معمولاً احساس می شود که خودرو در هنگام شتاب گرفتن لحظه ای قدرت را از دست می دهد.
امتناع از درگیر شدن با یک دنده: در بعضی موارد، گیربکس خودرو ممکن است از درگیر شدن با دنده امتناع کند یا ممکن است در زمان انجام آن تاخیر ایجاد شود. این می تواند نشانگر این باشد که شیفتر یا شیر برقی اشکال دارد که تعمیر آن معمولا خیلی گران نیست. اما ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی تر باشد.
چراغ موتور (CEL) را بررسی کنید: شاخص ترین نشانه هنگامی است که می توانید آن چراغ کهربایی را روی داشبورد خود مشاهده کنید. کار درست این است که می توانید سیستم OBD خودروی خود را برای تشخیص مشکل اسکن نمایید . اما همچنین این نیز ممکن است به معنای یک مشکل جدی باشد.
ایرادهای جزئی در سی وی تی را میتوان بدون خارج کردن گیربکس تعمیر کرد. اما از طرف دیگر مشکلات جدی تر نیازمند جداسازی و بازرسی کامل تک تک قطعات است. پس از آن تعداد قطعات خراب شناسایی شده تعیین می نماید که آیا گیربکس خودروی شما نیاز به بازسازی دارد یا اینکه باید به طور کامل تعویض گردد. بازسازی کردن گیربکس نیاز به خریدن یک کیت بازسازی مخصوص مدل خودروی شما را دارد. تمامی قطعات معیوب پیش از آنکه گیربکس شما دوباره مونتاژ شود و دوباره در خودروی شما قرار گیرد، تعویض خواهند شد.
با توجه به اینکه گیربکس های CVT همانند سایر گیربکس ها در بازار قطعاتی تخصصی هستند و در گیربکس های نسل جدید فناوری های پیشرفته ای به کار رفته است، تعمیر این نوع از گیربکس ها به تخصص و مهارت خاصی نیازمند است، تعمیرگاه تخصصی سعید واقع در محله پیروزی تهران، سابقه و مهارت بالایی در این امر را دارا می باشند.
شما می توانید همه روزه بجز جمعه ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب جهت تعمیرات به تعمیرگاه تخصصی سعید واقع در تهران_پیروزی_خیابان پرستار_اول خیابان نادرشکوری مراجعه نمایید.
شماره تماس: 77436004
سعید برآسود: 09122337168
سایت فروشگاهی: یدک 144
قوانین ارسال دیدگاه در سایت